I do it my style!

I Tisdags red jag lektion för Berit Edvardsson, och jag blev lite stolt över hästen min faktiskt, vi, eller Sleipnir fick höra en hel del positivt, t.ex. om han fin fina skritt(A) <3 Helt okej nöjd med lektionen är jag i alla fall!
Sen så igår red jag lite ute på ridplan och tränade mest att hålla alla gångarter så länge JAG ville, sen även lite galoppfattningar och lite lite tempoökning i tölten, fast ja, det fungerade inte så bra ;) Men vi kommer nog dit så småning om, han måste bara bli ÄNNU starkare i tölten. Han är duktig min lilla plutt, han gör ändå det mesta för mig och det är grymt av honom att stå ut med mig. Tss! ;)

Idag, 4 februari, så tänkte jag bara lite snabbt longera honom i repgrimma och longerlina, alltså inte så avancerat och så var vi ute på ridplan där det är lite halt, extra halt eftersom jag inte tog bort snön under hovarna:$
Vad gör hästen då? Jo han dampar toootalt! Han stegrar, skuttar och ja allt man nu kan göra... sen heelt plötsligt fick han för sig att han skulle vara rädd för longerpisken, vilket han aaaldrig varit förut, så han bara ruuusar iväg och jag hänger efter som en liten vante...hmm, inte skoj, blev faktiskt ganska rädd!
Så ja, nästa gång blir det i ridhuset, tänkte varit i ridhuset idag med, men det var upptaget av träningsgruppen och sen en storhäst.



Imorgon bär det av till Wången, cirka klockan 07.30 åker vi från Dille, 12 Dilleelever till Wången på ungdomsseminarium... spännande spännande! Ska bli mycket trevligt att träffa flera islandshäst människor, jag personligen känner inte så många här upp förutom dillebarnen.

Packlista:

  • Pyjamas
  • Underkläder(trosor + strumpor)
  • Badlakan + Schampoo & Balsam
  • Coca cola + Festis
  • Chips + Godis + Kakor
  • Neccesär + Hårborste
  • T-Shirt's
  • Tjocktröja
  • Jeans + Tröja + Tröja ( ÅKA I)
  • Ipod + laddare
  • Mobil + Laddare
  • Sängkläder

Jag tror att det borde räcka...Har säkert glömt nått bara för det...

Visst glömmer man ALLTID något när man ska åka någonstanns?
Eller är det bara jag?


Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Vinn smycken från dyra Tiffany & Co. på bloggen!

Gillar du hästar? - Kika gärna in på min blogg då som är Sveriges tredje största hästblogg!



2010-02-06 @ 11:49:58
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Har du en blogg eller hemsida?:

Lätta på hjärtat nu:

Trackback
RSS 2.0
Test