7 Februari 2010

Idag har jag ridit hjärtat i ridhuset, vi tränade lite inför ridhustävlingen på tisdag. Det kändes riktigt bra, tölten kunde visserligen varit bättre men den var åtminstonde helt okej! Både traven och galoppen kändes soppas bra så det vägde upp det "dåliga" i tölten ;) <3
Han var jätte duktig när jag fatta galopp, han fattade den med en gång även när jag gjorde från trav - galopp vilket han har mycket svårare för eftersom han har så himmla stark trav så jag blev super stolt över honom.

Fodergiva:
Morgon - 2 Kg Hö
Lunch - 3 Kg Hö (6 Kilo totalt i hans och Öskas påse)
Middag - 1 Kg (blir inte av varje dag, och ibland orkar jag inte väga så då blir det bara nån tuss)
Kväll - 4 Kg
Sen får han även lite mindre änn en halvskopa(ibland en halv) med kraft grund efter vi ridit.

Behöver nytt:
Regntäcke
Sadel
Nosgrimma
Bett
Skor(snart)

Tävlingar jag är anmäld till:
Ridhustävling på dille - Fyrgång Hard - 9 feb? (20Kr)
Dille Vintertölt - Hallontölt - 20 feb (100 Kr)
Wången Vintertölt - Hallontölt - 13 mars (100 Kr)
Gneisti Light - V5 - 25 april (550 kr...inte okej tycker jag:( )


Nej, tjolahopp nu ska jag sova!

XoXo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Har du en blogg eller hemsida?:

Lätta på hjärtat nu:

Trackback
RSS 2.0
Test