My life in Dansklandet.

Jaha, nu är det bara 12 dagar kvar tills mami och papi kommer och hämtar hem mig :) Ska bli ganska skönt faktiskt... ska tvinga Sonny att gör allt jobbigt i stallet när jag kommer hem.. Mohaha (A) Nä men seriöst, jag är helt slut, när jag kommer hem behöver jag minst en veckas sömn! Tss.

Okej, nu ska jag berätta hur min dag brukar se ut.

08.00
Vaknar, klär på mig och går ut till stallet. Fodrar alla tre stallen med hö(dom andra fodrar kraft) och sen mockas det i "stora" stallet och sopas.
Efter det går vi in för att äta frukost( alla bara tar det man vill ha) och vad klockan brukar vara är olika det beror på hur snabba vi är;) Sen går vi ut till stallet igen, jag släpper ut fem hästar i "stora" stallet och antingen fem i "lilla" eller fem i "mellan" ;) efter det mockar jag i det stallet där jag tagit ut hästar och sopar. Sen kan det hända lite vad som helst, dom andra rider massa hästar, jag rider eller longerar, eller gör något helt annat.
Vid lunchtid går vi in och äter och är inne en liten stund. Sen ut i stallet igen och byter hästar i hagarna(om vi inte gjort det innan). Runt 16.00 tar vi in hästarna igen, och när allt är färdigt så fodrar vi och sopar igen och så släcks det för natten. Det är ungerfär min dag. Kan variera såklart ;)

  


Kommentarer
Postat av: Ida Fia

jisses vad tidigt dom tar in hästarna! :O

2009-09-13 @ 14:21:39
URL: http://idafina.blogg.se/
Postat av: Sara

Ida Fia: Mhm, tycker jag med:o

2009-09-14 @ 13:26:47
URL: http://toltarna.blogg.se/
Postat av: Em

Vad du får jobba, Liten! Duktig du är :)



Jag reagerade också på att de tar in hästarna så tidigt, men de har väl ganska många? Då tar ju allt lite extra lång tid.

2009-09-14 @ 23:13:53
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/
Postat av: Sara

Em: Mm jag jobbar och sliter;)



Mm.. jo dom har ju endel, sen så ska dom hinna rida dom flesta också ska det fodras och så...

2009-09-15 @ 19:24:42
URL: http://toltarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Har du en blogg eller hemsida?:

Lätta på hjärtat nu:

Trackback
RSS 2.0
Test